Cum să crești nivelul de satisfacție al pacienților tăi
05-04-2019Îmbunătățirea satisfacției pacienților a devenit unul dintre obiectivele principale pentru clinicile medicale, în ultimii ani de zile. Astăzi, pacienții sunt clienți. Când vă trec pragul, au așteptări mai mari decât oricând. Mai mult, ei nu vor ezita să folosească puterea social media și să spună lumii dacă experiențele lor cu clinica medicală nu au fost plăcute.
Clinicile medicale care vor să aducă mereu plus valoare în piață își ating obiectivele financiare și, în același timp, îmbunătățesc experiența pacientului. Acest lucru se datorează faptului că pacienții care au avut o experiență plăcută au mai multe șanse să se întoarcă și să recomande clinica altor persoane.
Pentru a crea un mediu cât mai plăcut pentru pacienți, este recomandat să luați în considerare următoarele aspecte:
Prezența în online
Pacienții își vor forma o părere despre clinica ta înainte de a trece pragul acesteia. Prima impresie va fi online. Clinica ta trebuie să aibă un website bine conceput, în care vizitatorii pot afla informații despre tine și despre gama de servicii pe care le oferi. De asemenea, nu uita să incluzi opțiuni care le permit pacienților să se programeze online și să comunice cât mai simplu și mai direct cu personalul de la recepție. Deseori, instalarea opțiunii de chat online pe website crește numărul de programări.
Personal cu aceleași valori ca ale clinicii tale
Personalul trebuie să se angajeze să ofere pacienților atenția pe care o merită pe parcursul vizitei. Chiar din momentul în care pacientul ajunge la o întâlnire programată, până la momentul plecării, personalul trebuie să ofere servicii excelente.
Stabiliți un proces pentru a obține feedback
Una dintre cele mai frustrante situații pe care un pacient le poate întâlni este să aibă o experiență mai puțin plăcută și să nu poată oferi feedback. Fără răspunsul pacientului, vei presupune că totul este bine, în timp ce pacientul caută un nou furnizor de servicii medicale. Potrivit unor studii recente, 55% dintre pacienții care au avut o experienta mai putin plăcută, dar au primit o soluție satisfăcătoare au revenit la aceeași clinică. De aceea, trebuie să continuați să cereți feedback și să oferiți pacienților posibilitatea de a-și exprima îngrijorarea fie în cabinet, fie imediat după plecarea lor. Personalul trebuie să fie instruit să se ocupe de feedback-ul negativ cu o soluție.
Concentrați-vă pe educația pacientului
Furnizarea informațiilor ce țin de îmbunătățirea sănătății și adoptarea unui stil de viață sănătos sunt esențiale pentru experiența pacientului. Pacienții se vor simți apreciați și îngrijiți când părăsesc cabinetul. Studiile au arătat că educația pacientului poate avea ca rezultat creșterea retenției, satisfacția acestuia și favorizează relațiile pe termen lung.
Amenajați sala de așteptare cu atenție
Investește în scaune confortabile și decorațiuni care fac sala de așteptare mai plăcută. Atunci când pacienții se simt mai relaxați, nu vor simți dacă programarea lor este un pic decalată. Oferă pacienților posibilitatea de a citi cărți, reviste sau de a se uita la televizor în sala de așteptare.
Mărește timpul petrecut cu pacienții
Pacienții care se simt grăbiți în timpul unei consultații sunt mult mai susceptibili de a fi nemulțumiți de serviciul medical primit, mai ales dacă au așteptat mult timp. Un studiu efectuat la 1.486 vizite medicale aleatorii a arătat că pacienții au fost semnificativ mai puțin mulțumiți de vizita lor dacă au estimat că au petrecut mai puțin timp cu medicul decât se așteptau. Pe de altă parte, atunci când pacienții au estimat că au petrecut mai mult timp cu doctorul lor decât se așteptau, satisfacția lor a crescut semnificativ.
Transparența prețurilor pentru fiecare serviciu oferit
O sursa majoră de frustrare a pacientului este reprezentată de primirea unor tarife surpriză pe factură. Oferirea unor instrumente care îmbunătățesc transparența prețurilor poate ajuta la reducerea acestor surprize neplăcute și la împuternicirea pacienților să ia decizii educate cu privire la îngrijirea lor. Instrumentele de transparență a prețurilor permit pacienților să aibă o idee despre cât de mult va costa o procedură sau tratament înainte de vizita lor. Pacienții trebuie să poată accesa aceste resurse pe site-ul clinicii, astfel încât să se poată pregăti mai bine pentru cheltuielile medicale.
Oferind experiențe care satisfac constant, clinica va câștiga loialitatea pacientului și îl va transforma într-un partener pe termen lung. Furnizarea unei experiențe de calitate pacientului este cea mai puternică strategie de creștere. La sfârșitul zilei, satisfacția pacienților este de a urmări excelența. Aceasta necesită atenție și angajament de a face mai bine în fiecare zi.
Pentru că știm că deschiderea unei clinici, extinderea sau modernizarea acesteia pot fi dificile, noi suntem alături de tine și îți putem oferi suportul necesar în aceste demersuri.