Startul unui business medical – ce presupune?

Totul pornește de la o idee - Ce anume vrei să faci? 

Și dacă la baza ideii de business medical se află un vis, atunci șansele de reușită cresc.

Business plan-ul

Acesta, în general, ar fi bine să conțină:

  • O prezentare sumară a afacerii – ce îți dorești să faci și care sunt serviciile medicale pe care te bazezi
  • O analiză asupra concurenților și a pieței unde vrei să pornești business-ul
  • Descrierea efectivă a businessului:
    a) Ce servicii medicale vei oferi?
    b) Care este echipa medicală , echipa auxiliară și echipamentele medicale?
    c) Locația și programul de funcționare
    d) Cine sunt clienții (pacienții) - țintim o anumită categorie de pacienți, lucrăm mai mult cu CAS sau țintim o piață „de lux”?
    e) Ce servicii medicale vor fi externalizate și care vor fi colaboratorii
    f) Planul de marketing – social media, website, recomadări etc.
    g) Planul financiar (de obicei, acesta are un capitol distinct)

Mai târziu, vei avea nevoie și de un cash-flow

În termini simpli, un cash flow este, de fapt, un raport între încasările și cheltuielile afacerii.

  • Analizezi „cât te costă investiția” si îți setezi target-ele lunare: câți bani trebuie să fac și în cât timp astfel încât cabinetul/clinica mea să ajungă la ‘break even” iar apoi să genereze profit?
  • Stabilești care sunt prețurile serviciilor medicale (acestea trebuie să acopere costurile pe care le generează respectivul serviciu + profit), care este numărul optim de consultații zilnice (lunare) astfel încât să ajungem la îndeplinirea target-elor.